Login

Výroba didaktických pomůcek

„Didaktická pomůcka je tradiční označení pro objekty, předměty zprostředkující nebo napodobující realitu, napomáhající větší názornosti nebo usnadňující výuku.“  (Průcha, 2003)

Takto zní definice a já s ní plně souhlasím. Jen kdyby všechno didaktické, nebylo tak drahé. Pro školku nakupujeme např. u firmy NOVADIDA , ALBI nebo u DIDAKTIKY.
Ale proč utrácet, když se spousta věcí dá vyrobit doma a za pár korun. Proto Vám v této sekci budu postupně přinášet návody na výrobu didaktických pomůcek a her. Třeba se budou hodit těm, co chtějí zabavit a něco naučit své děti.

Příjemné tvoření a spokojené děti přeje Naďa Jelínková

 

Počítací kytičky

Úkolem dítěte je poznat barvu, tvar, přiřadit správný počet a procvičit jemnou motoriku.

Tato didaktická pomůcka slouží k několika věcem. Děti se na ní mohou učit barvy, počet teček, přiřazovat, číslice do 10 a opakující se tvar kruh.Tato didaktická pomůcka slouží k několika věcem. Děti se na ní mohou učit barvy, počet teček, přiřazovat, číslice do 10 a opakující se tvar kruh.Tato didaktická pomůcka slouží k několika věcem. Děti se na ní mohou učit barvy, počet teček, přiřazovat, číslice do 10 a opakující se tvar kruh.Tato didaktická pomůcka slouží k několika věcem. Děti se na ní mohou učit barvy, počet teček, přiřazovat, číslice do 10 a opakující se tvar kruh.Tato didaktická pomůcka slouží k několika věcem. Děti se na ní mohou učit barvy, počet teček, přiřazovat, číslice do 10 a opakující se tvar kruh.

Nejdříve jsem si vystřihla tvar kytičky z barevného papíru, ale vy můžete použít jiný tvar. Přilepila na čtvrtku a do okvětních plátků nakreslila tečky. Na druhou stranu čtvrtky napsala číslice od 1 do 10. Abych prodloužila životnost kartiček, tak jsem je zalaminovala do folie. Úkolem dětí je nejdříve poznat barvu kytičky, tvar kruh. Poté dát kolíčky na prádlo ve stejné barvě, pak ve správném počtu k tečkám. Pro předškoláky je druhá strana, kdy k číslici přiřadí správný počet kolíčků. Nejtěžší variantou je kolíčky nahradit barevnou kancelářskou sponkou.

Vajíčka

Úkolem dítěte je přiřadit číslici ke správnému počtu teček.

Vystřihla jsem si tvar vajíčka ze čtvrtky. Na horní část vajíčka napsala číslici a na dolní nakreslila správný počet teček. Vše vybarvila ale pozor, horní a dolní část vždy jinou barvou. Dítě tak nebude přiřazovat podle barvy ale opravdu podle počtu teček. Vajíčko jsem pak rozstřihla na polovinu a zalaminovala.

Další didaktické pomůcky

ČÍSLICE Děti vizuálně přiřazují číslice. Učí se číslice pomocí zraku rozpoznávat a dávat na správné místo. Trénujeme zrakovou percepci.PRÁDLODětí si zde trénují jemnou motoriku, napodobují práci maminky. PRÁDLOVýroba sušáku na prádlo není nic těžkého, stačí krabice, nebo bedínky. Navázat šňůru a věšet kousky látky nebo zalaminované obrázky oblečení.NAVLÉKÁNÍKorále jsou drahé, hlavně ty dřevěné. Proto jsem nahradila korále kousky čtvrtky, dírky jsou udělané dělovačkou na papír. Vejde se jich na šňůrku opravdu velké množství, na rozdíl od korálků.BARVYZalaminovaný pracovní list, děti spojují kapičky fixou. Poté smažou. Trénujeme barvy.JEMNÁ MOTORIKAVýroba této didaktické pomůcky je také jednoduchá. Je potřeba nařezat polystyren a dát na něj papír.JEMNÁ MOTORIKANakreslit tvar a děti již mohou píchat špendlíky.BARVYLABYRINTNa víčko od krabice přilepíme tavnopu pistolí kousky brček tak, aby vznikl labyrint. Úkolem dítěte je dostat kuličku od začátku do konce jen pomocí naklánění roviny.LABYRINTZde se opět učíme jemné motorice a trpělivosti ŠPACHTLENa výrobu potřebujeme obyčejné špachtle do krku. Koupíte v každé lékárně zhruba za 50,- Kč.DRAKZde se děti učí přiřazovat počet mašliček k číslici.DRAKTVARYSpoustu malých tvarů z obyčejné čtvrtky.TVARYDěti se učí využívat tvary k vytvoření obrázku. Lze trénovat tvary, barvy, počet.POČETDomino se zvířátky jsem využila na přiřazování počtu k číslici. Na kartičku děti připnou kolíčky v daném počtu.ZRAKOVÉ VNÍMÁNÍŠpachtle (tvary, barvy, počet)ZRAKOVÉ VNÍMÁNÍŠpachtle (písmena)JEMNÁ MOTORIKANa polystyrenovou kostku dáme papír, děti napíchají špandlíky, poté začnou namotávat bavlnku.ZRAKOVÉ VNÍMÁNÍZalaminovaný pracovní list, úkolem dítěte je dávat víčka od PET lahví ve správné barevné kombinaci.ZRAKOVÉ VNÍMÁNÍVíčka od PET lahví.ZRAKOVÉ VNÍMÁNÍŠpachtle (kostka)ZRAKOVÉ VNÍMÁNÍŠpachtle (kostka)JEMNÁ MOTORIKAPinzetou děti přendavají hrách do mističky.JEMNÁ MOTORIKAModelínou vytváří daný obrázek.JEMNÁ MOTORIKAJEMNÁ MOTORIKAZde musí děti vytvořit z modelíny tolik kuliček, kolik znázorňuje číslice na obrázku.JEMNÁ MOTORIKAPOČETDěti se učí počítat, barvy, více - méně.HMATOVÉ VNÍMÁNÍV tomto zásobníčku  jsou různé druhy potravin a přírodnin. Úkolem dítěte je poznat je pouze hmatem, Oči mají zavázané šátkem.HMATOVÉ VNÍMÁNÍHMATOVÉ VNÍMÁNÍZde zásobník na korálky. ZRAKOVÉ VNÍMÁNÍDěti zde porovnávají korálky dle velikosti, třídí podle barvy, počtu, určují více a méně.JEMNÁ MOTORIKAKorále jsou drahé, hlavně ty dřevěné. Proto jsem nahradila korále kousky čtvrtky, dírky jsou udělané dělovačkou na papír. Vejde se jich na šňůrku opravdu velké množství, na rozdíl od korálků.JEMNÁ MOTORIKAKorále jsou drahé, hlavně ty dřevěné. Proto jsem nahradila korále kousky čtvrtky, dírky jsou udělané dělovačkou na papír. Vejde se jich na šňůrku opravdu velké množství, na rozdíl od korálků.

Aktuality

Výlety a akce 2018/2019

  Září: 26. 9.2018 Ekologická výchova - Koloběh vody27.9.2018 Ekol...

Provozní doba školky

Provozní doba školky od 3.9.2018 je od 6:00h do 16:30h

Organizace školního roku 2018/2019

 Začátek ...

logopedie
Domů MŠ Chorušice

Created by © 2015 ALS Euro s.r.o. tvorba www stránek webdesign